Pasiskiepyti nuo pneumokoko galite „MediCA klinika“ padaliniuose

Pneumokokinės infekcijos simptomai iš pirmo žvilgsnio gali pasirodyti kaip paprasčiausias peršalimas. Visgi, tai kur kas pavojingesnė liga – Pasaulio sveikatos organizacijos (PSO) duomenimis, kasmet ji nusineša apie 1,6 mln. žmonių gyvybių, iš kurių apie 1 mln. yra vaikai.

„MediCA klinika“ padaliniuose galite pasiskiepyti 20-valente konjuguota vakcina „Apexxnar“. Tai – plačiausio spektro pneumokokinė vakcina, skirta suaugusiesiems, kurios vienos dozės užtenka, kad susiformuotų imunitetas visam gyvenimui.

Pneumokokinę infekciją sukelia Streptococcus pneumoninae bakterijos, plintančios oro lašeliais. Patekusios į apatinius kvėpavimo takus, jos dauginasi ir sukelia kvėpavimo takų uždegimą.

Pasak Šiaulių „MediCA klinika“ šeimos gydytojo Lino Petrausko, susirgus pneumokokine infekcija egzistuoja didesnė tikimybė užsikrėsti gripu ar COVID-19. Be to, ši liga gali sukelti plaučių uždegimą, meningitą, anginą, endokarditą, viduriniosios ausies uždegimą bei kitas pavojingas ligas.

Gydytojas pratęsia, kad liga dažniausiai užklumpa pacientus, kurių imuninė sistema yra nusilpusi, taip pat tuos, kurie yra peršalę, pervargę ar nuolat patiria stresą. Pneumokokinė infekcija dažniausiai pasireiškia staigiu karščiavimu, stipriu skausmu krūtinės ar ausų srityje, kosuliu, dusuliu.

„Net ir pasveikę kai kurie pacientai susiduria su išliekamosiomis pasekmėmis – smegenų, širdies pažeidimais, klausos sutrikimais ar dar rimtesniais sutrikimais. Būtent todėl svarbu pasiskiepyti ir apsaugoti save nuo komplikacijų“ – teigia L. Petrauskas.

Vakcinos kaina – 89 Eur
Registracija skiepui: klinikos