Skiepai nuo COVID-19

„MediCA klinika“ padaliniuose nuo koronaviruso skiepijami prie „MediCA klinika“ prisirašę pacientai.

Sulaukiame išties nemažai Jūsų užklausų dėl skiepijimo tvarkos – suprantame Jūsų susirūpinimą ir norėdami jį sumažinti bei atsakyti į Jūsų klausimus, čia pateikiame svarbiausią informaciją:

• vakcinacijos procesą organizuoja konkrečios savivaldybės, tačiau kai kuriais atvejais įtraukiamos ir gydymo įstaigos, įskaitant „MediCA klinika“;
  • Lietuvos gyventojai yra skiepijami pagal Sveikatos apsaugos ministerijos planą, kuris yra koreguojamas pagal tai, kada, kiek ir kokių vakcinų yra patvirtinta ir gaunama. Naujausią planą galite rasti čia: https://koronastop.lrv.lt/lt/vakcinavimas;
  • šiuo metu didžiausias dėmesys skiriamas prioritetinės 65+ grupės pacientams;
  • atidžiai rūpinamės visais savo pacientais, todėl priartėjus Jūsų skiepijimosi eilei skambučiu ar SMS žinute iš anksto informuosime apie paskirtą tikslų vakcinacijos laiką ir vietą – šia informaciją gaus kiekvienas „MediCA klinika“ pacientas, priklausantis tai prioritetinei grupei, kurios skiepijimosi eilė bus atėjusi;
  • numatytu skiepijimui laiku Jus pakviesime atvykti į „MediCA klinika“ ar kitą gydymo įstaigą – kai kuriais atvejais, pagal savivaldybės nustatytą tvarką, prie „MediCA klinika“ prisirašę pacientai bus centralizuotai skiepijami didesnėse sveikatos priežiūros įstaigose. Apie tai, į kurią įstaigą vykti, mes Jus būtinai informuosime iš anksto;
  • specialiai skiepui ruoštis nereikia, tačiau svarbu, kad jaustumėtės gerai, nekarščiuotumėte, neturėtumėte lėtinių ligų paūmėjimų;
  • COVID-19 vakcinos yra nemokamos;
  • visoje Lietuvoje, taip pat ir „MediCA klinika“, skiepijama šiomis vakcinomis:
    • „Comirnaty“ (gamintojai „BioNTech” ir „Pfizer“);
    • „COVID-19 Vaccine Moderna“ (gamintojas „Moderna“);
    • „AstraZeneca“ (gamintojai Oksfordo universitetas ir „AstraZeneca“);
  • po pirmos vakcinos dozės praėjus 2–3 savaitėms jau susidaro imuninis atsakas. Antras skiepas suleidžiamas praėjus nuo 3 iki 12 savaičių po pirmojo skiepo (priklausomai nuo vakcinos gamintojo). Po antrojo skiepo stipresnis imunitetas taip pat susidaro praėjus 2–3 savaitėms ir užtikrinama ilgesnė imuniteto veikimo trukmė;
  • po vakcinacijos gali pasireikšti trumpalaikis nepavojingas šalutinis poveikis – skausmas, paraudimas ir patinimas injekcijos vietoje, galvos, raumenų ir sąnarių skausmas, nuovargis, karščiavimas, šaltkrėtis. Taip yra todėl, kad vakcina sukelia žmogaus organizmo imuninį atsaką, o šie simptomai reiškia, kad jūsų imuninė sistema mokosi, kaip ateityje aptikti ir sunaikinti koronavirusą. Šalutinis poveikis įprastai praeina per 1-2 dienas.

Apie tai, kaip vyksta vakcinacija, pasakoja „MediCA klinika“ darbuotoja:

„Į vakcinaciją žiūrime labai atsakingai – kad apie skiepijimo galimybę pacientai būtų informuoti tinkamai ir laiku, pajėgas suvienijo visi „MediCA klinika“ padaliniai: iš pradžių skambinome pasiteirauti, ar pacientas norės skiepytis nuo koronaviruso, vėliau dar kartą skambinome užregistruoti skiepui.

Vakcinacijos procesas prasideda staiga ir vyksta labai greitai, todėl operatyviai reaguoti reikia ir personalui. Pastebime, kad pacientai iš tiesų noriai skiepijasi“, – sakė „MediCA klinika“ padalinio, įsikūrusio Kedrų g., vyr. slaugytoja Lorija Raskova. – Kiekvienas pacientas, atvykęs į kliniką, užpildo sutikimą skiepijimui, kontrolinių klausimų anketą ir yra informuojamas apie šalutinius poveikius. Klinikos darbuotojas, apklausęs pacientą ir įvertinęs rizikas, jį paskiepija. Po skiepo pacientų prašome palaukti klinikoje 15 min., juos stebime ir tik tuo atveju, jei pacientas jaučiasi gerai, įteikę vakcinos informacinį lapą bei palinkėję sveikatos, išleidžiame namo“ , – apie sklandžiai vykstančią vakcinacijos procedūrą pasakojo L. Raskova.